Ulotka i jej wymiary to jedna z największych zagadek dla każdego przedsiębiorcy, który zamierza je wydrukować. Wymiary ulotek bardzo często powiązane są z ich formatami, a każdy zleceniodawca z pewnością wie, że podczas wizyty w drukarni zostanie zapytany o to, jakie formaty ulotek go interesują. Warto wiedzieć, że wybór wymiaru ulotek, jest nieodłącznie
skorelowany z ich formatem przez co powinniśmy odpowiednio dobrać ich rozmiar do interesującego nas projektu. Aby nie zgubić się w gąszczu potencjalnych propozycji przedstawiamy krótką ściągawkę dotyczącą rozmiarów ulotek:
Warto również zauważyć, że występuje również ulotka w kształcie kwadratu, a w tym wypadku są aż trzy rozmiary ulotek do wyboru:
To jakie rozmiary ulotek powinny zostać wybrane, najczęściej uzależnione jest od samego projektu graficznego. Ilość treści, jaka ma zostać zamieszczona na ulotce, a także od samego charakteru produktu. Wobec tego wiele tu zależy od zamysłu samego projektanta. Jednocześnie warto podkreślić, że wymiary ulotek dają ogromne możliwości kreacji, wobec tego warto zdecydować się na "zobaczenie" projektu w różnorodnej wersji. Wówczas będzie można wybrać
najlepszą z opcji.
Wymiary ulotek to tylko jedna z kwestii, na jaką muszą zwrócić uwagę klienci podczas
składania zamówienia w drukarni. Okazuje się, że formaty ulotek również mogą przyprawić o
przysłowiowy zawrót głowy. Nie da się jednak ukryć, że rozmiar ulotki i ich format jest
prawdopodobnie najważniejszym aspektem podczas ich projektowania oraz samego
drukowania. Co więcej, formaty ulotek będą miały kluczowy wpływ na sam wygląd i kształt
całego projektu drukowego. Firma uvopex.pl ma do zaoferowania każdemu z przedsiębiorców
następujące formaty ulotek:
te rodzaje ulotek występują w formacie A4, A5, A6, a także DL oraz kwadrat;
te rodzaje ulotek z kolei występują w formacie A4, A5, A6 także w poziomie oraz pionie, jak również w formacie DL- w pionie oraz w poziomie, a także w standardowym formacie kwadratowym.
Warto pamiętać, że wybierając rozmiar ulotki, a także format ulotki, konieczne jest dopasowanie tych parametrów pod względem tego, co ma się znaleźć na ulotce. Mowa tu głównie o ilości informacji jakie mają się w danym materiale promocyjnym znaleźć. Wybierając format musimy więc przyłożyć szczególną uwagę do tego, jaki jest nasz zamysł na jej
zaprojektowanie. Trzeba sobie bowiem powiedzieć, że im lepiej dopasujemy formaty ulotek tym większe pole do popisu będzie miał dany projektant graficzny i z pewnością zrealizuje w takim projekcie wszystkie nasze wymagania i oczekiwania. Tak zaprojektowana ulotka będzie spełniała swoje marketingowe i promocyjne zadanie.
W "poligraficznym slangu" papier określa się po prostu podłożem i to od niego w dużej mierze zależą rodzaje ulotek. Klienci doskonale już wiedzą, że wymiar i format to dwie, podstawowe kwestie, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę podczas wizyty w drukarni. Jednocześnie papier, który będzie stanowił swoistą bazę każdej ulotki jest niemniej istotny. Dlaczego? Otóż nawet w momencie kiedy wymiary ulotek zostaną dobrane perfekcyjnie, to jednak rodzaj papieru będzie rzutował na efekt wydruku. Rodzaje papieru powinny być odpowiednio dopasowane do charakterystyki danej marki. Jeśli przykładowo dany przedsiębiorca reprezentuje markę premium, wówczas papier ulotek musi idealnie oddawać jej standard. Wtedy konieczne jest także wybranie papieru o znacznie wyższej gramaturze. Nasza drukarnia oferuje
następujące rodzaje papieru do wydruku:
to zdecydowanie najchętniej wybierany przez większość
przedsiębiorców. Jego gramatura może wynosić 90, 120, 150 oraz 240 gramów.
to również ciekawa alternatywa do wydruku ulotek. Dostępny jest on w gramaturze 130, 170 oraz 250 gramów.
polecany jest on markom premium, a jego gramatura to 130, 170 oraz 250 gramów.
to wyjątkowy papier od gramaturze 170 i 250 gramów.
Jeśli zastanawiasz się jak najlepiej przygotować projekt i dobrać odpowiednie parametry do drukowania ulotek - warto skorzystać z porad specjalistów. Zachęcamy do kontaktu z wykfalifikowanymi pracownikami naszej drukarni, chętnie podzielimy się swoim doświadczeniem.