Jak zrobić dobry papier firmowy?

 

Papier firmowy – co to?

Papier firmowy to po prostu dokument firmowy, najczęściej zawierający dane firmy. Przydaje się w szczególności podczas przedstawia ofert handlowych lub szczegółów współpracy. Na papierze firmowym można również wysyłać pisma do klientów oraz kontrahentów, ponadto może on być wykorzystywany przez pracowników – np. do robienia notatek.

Firmowy papier to dobra alternatywa dla zwykłego papieru. Jego zastosowanie jest nieograniczone, zatem nie ma nic dziwnego w tym, że wykorzystuje go coraz to więcej przedsiębiorstw.

Dlaczego warto mieć papier firmowy?

Wiesz już, czym jest blankiet firmowy. W takim razie, dlaczego warto go mieć? Jakie niesie za sobą korzyści? Przede wszystkim jest to doskonałe narzędzie reklamowe. Dzięki temu, że zawiera nazwę firmy, logo i dane kontaktowe – osoba posiadająca taki papier, może dokładnie zapoznać się z działalnością firmy. 

Co więcej, papier firmowy pozwala się także wyróżnić na tle konkurencji, która takiego papieru nie posiada. Jeśli ktoś poprosi o oferty dwóch firm i jedna z nich będzie na zwykłej kartce papieru, a druga na papierze firmowym – to właśnie ta druga wzbudzi większe zainteresowanie. Będzie kojarzyć się z profesjonalizmem i wiarygodnością. Choć papier firmowy nie jest sporą inwestycją, jego posiadanie jest w stanie wiele zmienić. Zwłaszcza, jeśli papier zostanie zaprojektowany w ciekawy sposób i będzie przykuwał wzrok. Atrakcyjny papier firmowy automatycznie sprawi, że dane przedsiębiorstwo również stanie się w oczach klienta atrakcyjne, nawet jeśli nie miał z nim do czynienia. Podobnie działa logo czy etykiety produktów. To naturalne.

Papier firmowy – szablon czy własny projekt

Papier firmowy – jak zrobić? W pierwszej kolejności zdecyduj, czy preferujesz wykonanie indywidualnego projektu, czy chcesz skorzystać z gotowego szablonu. Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem, postaw na profesjonalny projekt papieru firmowego. Korzystając z usług doświadczonej firmy, będziesz mieć pewność, że projekt będzie profesjonalny i estetyczny. Jego zlecenie nie jest wcale drogie. 

Pamiętaj, że po gotowy szablon może sięgnąć każdy. Nie będzie on spersonalizowany, ani nie będzie nawiązywać do charakteru Twojej działalności – oczywiście mowa tu o wzorze, nie o danych kontaktowych. Wybierając papier firmowy projekt, będziesz posiadać niepowtarzalny blankiet. Żadna inna firma nie będzie posiadać takiego samego. Papier firmowy szablon może okazać się dobrym rozwiązaniem dla osób początkujących, które nie mogą sobie pozwolić na skorzystanie z usług firmy projektującej.

Co powinien zawierać dobry papier firmowy?

Jeśli zastanawiasz się, jak zrobić papier firmowy – przede wszystkim musisz pamiętać o informacjach, jakie powinny się na nim znaleźć. Mowa tu o:

  • pełnej nazwie firmy,
  • adresie przedsiębiorstwa (jeśli działa lokalnie),
  • danych kontaktowych (telefon, adres e-mail).

Na papierze warto również umieścić logo firmy. Dane te powinny być wyeksponowane, jednak dokładne miejsce, w którym się znajdą – zależy wyłącznie od Twoich potrzeb. Może to być górny róg lub nawet środek papieru. 

Sam papier powinien dobrze się prezentować, podobnie jak i logo, wizytówki, czy banery. Warto stosować na nim kolory marki, bowiem to pozwoli zwiększyć jej świadomość oraz rozpoznawalność. Będzie kojarzyć się z konkretnymi barwami i łatwo zapadnie w pamięć. Projektując papier firmowy, nie bój się eksperymentować! Próbuj różnych rozwiązań i elementów graficznych. Tylko w ten sposób będziesz w stanie znaleźć najlepsze rozwiązanie! W internecie dostępnych jest wiele przykładowych papierów firmowych – zainspiruj się.

Najczęstsze błędy przy projektowaniu papieru firmowego

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest nadużywanie koloru. Zastosowanie zbyt wiele barw sprawi, że papier będzie prezentować się tandetnie. Będzie zbyt krzykliwy i odpychający. Podobnie sprawa wygląda z informacjami, które znajdą się na papierze, a także czcionką. Możesz oczywiście zastosować nietypowy font, jednak zadbaj wówczas o to, by pozostałe elementy były bardziej stonowane i minimalistyczne. Nie umieszczaj kilka numerów telefonów czy adresów e-mail. Postaw na jeden. 

Wiele osób, zamiast tworzyć papier firmowy, tworzy grafikę. Umieszcza wiele wzorów, kolorów, obrazków. Musisz jednak pamiętać, że to wciąż jest papier, który ma służyć do pisania i robienia notatek. Większa część powinna więc być pusta, w innym wypadku nie będzie możliwe odczytanie tego, co zostało zawarte. 

Decydując się na druk papieru firmowego, pamiętaj, by korzystać wyłącznie z usług profesjonalnych firm. Papier firmowy powinien być estetyczny, profesjonalny i jakościowy.